Uyduruk Prenses

''Bu poğaçalar nefis''

Mayalı poğaça,hayatımda en sevdiğim yiyeceklerden biridir..
Bir süredir annemden öğrenip kendimde yapmaya başladım ve her seferinde de anneminki gibi leziz ve yumuşacık poğaçalara ulaştım:)
Herşeyi paylaştığım için sizlerle bu nefis lezzeti de paylaşmadan edemedim ve işte biraz zahmetli ama süper mamalar için tarife başlıyorum..
Öncelikle 1çay bardağı ılık suya,1 çorba kaşığı toz mayayı,1 tatlı kaşığı toz şekeri ekleyip üstünü bir kapakla kapatıp 5-10 dakika bekletiyoruz,,
Bir kapta 1 su bardağı sıvı yağı ve 1su bardağı sütü,2 yumurta beyazıyla karıştırıyoruz..
Ayrı bir kapta 1 tatlı kaşığı tuzu,1 çorba kaşığı şekeri ve yaklaşık 4 bardak unu karıştırıp diğer kaptaki sıvıları ve beklemiş mayayı da ekleyip yoğuruyoruz..Yumuşak ama ele yapışmayan hamur elde edeceksiniz,bunun için gerekirse biraz un ekleyebilirsiniz..Yoğurduktan sonra hamurun üstünü bezle örtüp kabarana kadar bekletiyoruz..(yarım saat civarı)
Sıra geldi seçimi size kalmış iç malzemesine..Ben bazılarını peynirli-maydonozlu,bazılarını sosisli,bazılarını ise zeytinli yaptım ama kıymalı patatesli de süper oluyor..
Hamur kabarınca minik parçalar koparıp iç malzemesini koyup,yuvarlak biçimde kapatıyorsunuz..
Tepsiye dizip,üstlerine çırpılmış 2 yumurta sarısını sürüp;susam veya çörek otu serpiyorsunuz eğer zamanınız varsa bir 15 dakika da tepside bekletip biraz daha kabartabilirsiniz yoksa atın fırına..
185 derece fırında üstleri kızarana kadar pişirip,yanına domatesinizi doğrayıp çayınızı demleyip afiyetle bu mamaları yiyorsunuz ve beğenirseniz de benim kulaklarımı çınlatıyorsunuz:)
Mucks..

9 yorum..:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık prenses,hakikaten çok güzel olmuşlar..
Bir poğaça sever olarak çok beğendim..
Afiyet olsun canım..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

bir çorba kaşığı mı şeker koyuyorsun? çok değil mi ? merak ettim.

Entel Karınca dedi ki...

Allaam gözlerime inanamıyorum.. En sevdiğim yiyecektir bunlar..
Gözüm kaldı resmen ya.. Pek bi leziz görünüyorlar..
Ellerine sağlık..
Fırından çıkan mis kokusuna hastayım..

uyduruk prenses dedi ki...

zeliha ve vişne çürüğü;çoook teşekkürleer siz de yapın cok güzel oluyo:)
jolie;valla ben hep bu tarifi bu şekerle yapıorum nefis oluyo:)

uyduruk prenses dedi ki...

zeliha ve vişne çürüğü;çoook teşekkürleer siz de yapın cok güzel oluyo:)
jolie;valla ben hep bu tarifi bu şekerle yapıorum nefis oluyo:)

mergiz dedi ki...

neeeefis gözüküyo! sanki o fırından çıkan kokuyu aldım fotoğraflardan. diyetim bitse de kendimi bi tanesiyle ödüllendirsem :)

midnightgzd dedi ki...

Çok güzel gözüküyorlar, eline sağlık :)

cerenim.com dedi ki...

offf ellerina sağlıkkk nefis gözüküyorularrrr

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

görüntü muhteşem.. kesin tadı da öyledir. ellerinize sağlık..

bebegimincicileri.blogspot.com