Uyduruk Prenses

''Power Of Fashion sergisine buyrun''

Bugün kendimi ödüllendirip uzun zamandır istediğim ''İsveç modasının son 300 yılı,MODANIN GÜCÜ'' isimli sergiye gittim ve tabiki de gezip gördüklerimi sizlerle paylaşmadan edemeyeceğim:)
Serginin olduğu Nordiska müzesi dışarıdan inanılmaz görkemli bir yapı,içi de hakkı yenemeyecek kadar hoş..
1780,1860 ve 1960'lara ait ekonomik,kültürel ve teknolojik gelişmelerin moda üstündeki etkilerini görsel olarak büyük bir hoşlukla anlatan sergide;bayan ve erkek kıyafetlerini kültürel sınıf farklarına göre ayırmışlardı..
Örneğin 1780'lerde üst tabakaya ait bir kadının ve alt sınıftan bir çiftçinin nasıl ve ne tarz giyindiğini bal mumu  
heykellerle çok keyifli bir biçimde anlayabiliyorsunuz..
İşte çektiğim fotoğraflar arasında sizler için seçtiğim bazı örnekler;

1780lerle başlıyoruz..

Vee işte 1860lar...

Vee günümüze biraz daha yaklaşıyoruz,1960lar sizlerle...

Ayrıca sergide eski zamanlarda kabarık eteklerle gezen kadınların giyinme seronomisini anlatan çok cici bir video vardı..
Günlük yaşamda tamamen giyimli hale gelmesi 10 dakika süren,kat kat,üst üste bir sürü giysi giyen teyzeyi izlerken içime fenalık geldi açıkcası:)
Kısaca ben çok cici ve keyifli bir sergi gezdim..Umarım paylaştıklarım sayesinde siz de bu mini müze gezisinden hoşnut kalmışsınızdır..
Yolunuz buralara düşerse bu sergiyi sakın kaçırmayın eminim çok seveceksiniz diyerek hepinize mucks...

8 yorum..:

Unknown dedi ki...

aa supermis sergi.
eline saglik cok guzel olmus yazin
:)

Unknown dedi ki...

1800'lü yıllara bayıldımm

Adsız dedi ki...

ne hoş, bayılırım dönem sergilerine, sayende gezmiş kadar oldum uyduruk prenses, thanks:)

Adsız dedi ki...

merhaba,bahsettiğin videoyu izleyebileceğim bi link falan var mı acaba?meraklandım şimdi:)

uyduruk prenses dedi ki...

ozlem;coook tesekkurleer:)
yagmur;di mi:)
lucy;ne mutlu bana:)
adsız;malesef sadece sergide var:(

nesrin değer dedi ki...

Müze binası gerçekten çok güzel görünüyor.sergi ayrıca güzel. siz şanslısınız gerçeğini görebildiniz ama bizide mahrum bırakmadığınız için teşekkürler.çok güzel ellerinize sağlık.

uyduruk prenses dedi ki...

nesrin;ne demek benim için bir zevkti:)

vintage peony dedi ki...

çok etkileyici, görebilseydim keşke..